Privacy- en cookieverklaring
Privacy- en cookieverklaring
Deze privacy- en cookieverklaring is voor het laatst aangepast op 18 maart 2025.
Beste websitebezoeker,
In deze Privacy- en cookieverklaring staat beschreven hoe AVG-trainingen uw persoonsgegevens verwerkt. Deze Privacy- en cookieverklaring heeft betrekking op persoonsgegevens die je aan ons verstrekt of die wij via onze website(s) verkrijgen.
Onze privacy- en cookieverklaring in het kort
Wij verwerken persoonsgegevens in overeenstemming met de privacywetgeving. Dit houdt in dat wij:
- Duidelijk vastleggen waarvoor wij jouw persoonsgegevens verwerken, zoals beschreven in deze privacy- en cookieverklaring.
- Alleen persoonsgegevens verwerken waarvoor wij een geldige grondslag hebben en expliciete toestemming vragen wanneer dit vereist is.
- Jouw al jouw privacyrechten respecteren.
- Passende beveiligingsmaatregelen nemen om jouw persoonsgegevens te beschermen en deze verplichtingen ook opleggen aan partijen die namens ons gegevens verwerken.
- Alleen de strikt noodzakelijke persoonsgegevens verzamelen en bewaren, afgestemd op onze doeleinden.
Doeleinden van de gegevensverwerkingen
In deze privacy- en cookieverklaring leggen we uit hoe we omgaan met de informatie die we over jou verzamelen. Wanneer je gebruikmaakt van onze diensten of als je onze website www.avgtrainingen bezoekt, verkrijgen we verschillende soorten persoonsgegevens. Hieronder lichten we per doeleinde toe welke gegevens we verzamelen, met welk doel we deze verwerken en hoelang we ze bewaren. Heb je vragen of wil je precies weten welke gegevens we van jou bewaren? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens onderaan deze verklaring.
Nieuwsbrief
Via onze website kun je je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Hierin houden we je maandelijks per e-mail op de hoogte van nieuws, ontwikkelingen en informatie over cybersecurity en privacy, evenals updates over onze producten, diensten en aanbiedingen van AVG-trainingen.
Om je de nieuwsbrief te kunnen sturen, verwerken we de volgende persoonsgegevens:
- Voor- en achternaam
- E-mailadres
We verwerken deze gegevens op basis van jouw toestemming. Je kunt je op elk moment uitschrijven via de afmeldlink in de nieuwsbrief. Zodra je je afmeldt, bewaren we je gegevens op een blokkeerlijst om te voorkomen dat je in de toekomst ongewenste e-mails van ons ontvangt.
Levering van diensten
Als organisatie kun je gebruikmaken van onze diensten. Hiervoor verwerken we de volgende persoonsgegevens:
- Organisatienaam
- Naam van de contactpersoon
- (Zakelijk) telefoonnummer
- (Zakelijk) e-mailadres
- Betaalgegevens
- Factuurgegevens
- Eventuele correspondentie
Deze gegevens worden verwerkt om de overeenkomst die we met je aangaan uit te voeren en om de daaruit voortvloeiende relaties te onderhouden. We bewaren deze gegevens zolang de overeenkomst van kracht is. Bepaalde gegevens kunnen langer worden bewaard indien wij hiertoe wettelijk verplicht zijn.
Trainingen
Wij bieden trainingen, workshops, lezingen en webinars aan. Via onze website kun je je hiervoor inschrijven.
Om je deelname te verwerken, verzamelen wij de volgende persoonsgegevens:
- Organisatienaam
- Voor- en achternaam
- (Zakelijk) telefoonnummer
- (Zakelijk) e-mailadres
- Vestigingsadres en -plaats
- (Zakelijke) factuurgegevens
- (Zakelijke) betaalgegevens
- Functietitel en achtergrond van de deelnemer
- Inkoopnummer/referentie
- Cursusvoortgang
- Eventuele correspondentie
- Eventuele dieetwensen
Wij gebruiken deze gegevens om je te voorzien van trainingsmateriaal en praktische informatie, een bewijs van deelname uit te reiken, facturatie af te handelen en indien van toepassing de lunch op locatie te verzorgen. De gegevens worden bewaard totdat de training, workshop of het webinar is afgerond en de betaling is voldaan. Bepaalde gegevens kunnen langer worden bewaard als dit wettelijk vereist is.
Onze trainingen vinden doorgaans plaats op een fysieke trainingslocatie. Daarnaast maken we gebruik van een online leeromgeving, waarvoor we een account voor je aanmaken. Dit account blijft tot één jaar na je laatste aanmelding beschikbaar.
Sollicitatie
Verwerking van jouw persoonsgegevens bij een sollicitatie
Al je hebt gesolliciteerd op een van onze vacatures of een open sollicitatie ingediend, dan verwerken wij jouw persoonsgegevens om jouw sollicitatie in behandeling te nemen.
Wij verwerken de volgende gegevens:
- Naam, adres en woonplaats (NAW-gegevens)
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Curriculum Vitae
- Motivatiebrief
- Salarisindicatie
- Referenties
- Overige informatie die je zelf meestuurt met jouw sollicitatie
Deze gegevens worden verwerkt ter voorbereiding op een mogelijke arbeidsovereenkomst. Indien je na afloop van de sollicitatieprocedure niet bij ons in dienst treedt, bewaren wij jouw gegevens maximaal zes weken. Dit stelt ons in staat je alsnog te benaderen als de eerder geselecteerde kandidaat niet geschikt blijkt. Als we je op dit moment geen functie kunnen aanbieden, kunnen we jouw gegevens – met jouw toestemming – tot maximaal één jaar na afloop van de sollicitatieprocedure bewaren. Je kunt deze toestemming op elk moment intrekken door ons een e-mail te sturen.
Social media- en internet screening
Als onderdeel van onze sollicitatieprocedure kunnen we een social media- en internet screening uitvoeren. Dit draagt bij aan het behoud van ons imago en helpt ons bij de beoordeling van kandidaten. Deze screening gebeurt op basis van ons gerechtvaardigd belang. We zoeken hierbij via Google en/ of bekijken eventuele openbare profielen op sociale media. We vragen je niet om toegang tot afgeschermde pagina’s of om een connectie met ons te maken. Eventuele bevindingen uit de screening worden altijd met je besproken. Een screening leidt nooit op zichzelf tot afwijzing. Heb je bezwaar tegen deze screening? Dan kun je dit bij jouw sollicitatie per e-mail aangeven.
Werving en selectie
Voor de werving en selectie van kandidaten voor onze opdrachtgevers is het noodzakelijk om bepaalde persoonsgegevens te verwerken.
Wij verwerken de volgende gegevens:
- Naam
- Contactgegevens
- Curriculum Vitae
- Overige informatie die je zelf aan ons verstrekt
Deze gegevens gebruiken we voor de werving, selectie en beoordeling van potentiële kandidaten. De verwerking is gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang: het vervullen van vacatures voor onze opdrachtgevers. We verwerken uitsluitend gegevens die je zelf openbaar maakt of aan ons verstrekt.
Als we van mening zijn dat je een geschikte kandidaat bent, delen we jouw gegevens met de opdrachtgever. Dit gebeurt uitsluitend met jouw voorafgaande toestemming.
Indien je na de sollicitatieprocedure niet in dienst treedt bij een opdrachtgever, bewaren we jouw gegevens tot zes weken na afloop van de procedure. Dit stelt ons in staat je te benaderen als de eerdere kandidaat uiteindelijk niet geschikt blijkt. Als je toestemming hebt gegeven om jouw gegevens langer te bewaren, worden deze maximaal één jaar na beëindiging van de sollicitatieprocedure bewaard.
Contact
Er zijn verschillende manieren om met ons in contact te komen, zoals telefonisch, via e-mail, het contactformulier of de chatfunctie.
Bij het verwerken van je contactverzoek verzamelen wij de volgende persoonsgegevens:
- Organisatienaam (optioneel)
- Voor- en achternaam
- (Zakelijk) e-mailadres
- (Zakelijk) telefoonnummer
- Eventuele informatie die je zelf verstrekt in je bericht
Deze gegevens gebruiken we om jouw contactverzoek correct af te handelen en om de bijbehorende overeenkomst uit te voeren. We bewaren deze informatie totdat we ervan uitgaan dat je tevreden bent met onze reactie.
Persoonsgegevens delen met derden
Wij delen jouw persoonsgegevens uitsluitend met derden wanneer dit is toegestaan volgens de geldende wet- en regelgeving. Dit kan in de volgende gevallen:
- Wanneer wij hier wettelijk toe verplicht zijn.
- Als je hier expliciet toestemming voor hebt gegeven.
- Wanneer we een derde partij inschakelen om namens ons gegevens te verwerken.
- Als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou.
- Wanneer wij hiervoor een gerechtvaardigd belang hebben.
De volgende partijen kunnen in onze of jouw opdracht persoonsgegevens verwerken:
- Ons gehost e-commerce platform
- IT-leveranciers en -dienstverleners
- Online tools voor examinering en evaluatie
- Cookieleveranciers (zie de cookietabel hieronder)
- Bezorgdiensten
- Betalingsdienstverleners en incassobureaus
- Evenementenorganisaties en -locaties
- Consultants
Om onze diensten te kunnen verlenen, kan het nodig zijn om persoonsgegevens te verstrekken aan partijen buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Dit gebeurt uitsluitend als er een passend beschermingsniveau voor de verwerking van persoonsgegevens gewaarborgd is. Dit kan bijvoorbeeld door het gebruik van modelcontracten van de Europese Commissie of door specifieke afspraken over de bescherming van persoonsgegevens.
Sociale Media
Op onze website maken we gebruik van social media-buttons die je doorsturen naar de betreffende social media-platforms. Deze buttons werken met stukjes code die afkomstig zijn van deze netwerken. Wil je meer weten over hoe deze platforms omgaan met jouw persoonsgegevens? Raadpleeg dan de privacyverklaring van het betreffende social media-platform.
reCAPTCHA
Wij maken gebruik van de reCAPTCHA-service van Google Inc. (Google) om onze website te beschermen tegen spam en misbruik. Deze service verzamelt onder andere het IP-adres van de bezoeker, muisbewegingen en mogelijk andere gegevens. Deze informatie wordt doorgestuurd naar en verwerkt door Google. Op basis van deze analyse kan Google bepalen of het bezoek afkomstig is van een echte gebruiker of een geautomatiseerde bot. Voor meer details over hoe Google met deze gegevens omgaat, verwijzen we je naar de privacyverklaring van Google.
Beveiliging
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik en ongeautoriseerde toegang tot jouw persoonsgegevens te voorkomen. Dit houdt in dat alleen bevoegde personen toegang hebben tot jouw gegevens, dat deze toegang goed beveiligd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig worden geëvalueerd en verbeterd.
Wij hanteren onder andere de volgende beveiligingsmaatregelen:
- Fysieke toegangsbeveiliging, zoals toegangschips en camerabewaking in ons kantoorpand.
- Organisatorische toegangsmaatregelen om onbevoegde toegang te voorkomen.
- Encryptie (versleuteling) van digitale bestanden voor extra bescherming.
- Logische toegangscontrole op laptops en systemen door middel van wachtwoorden.
- Doelgebonden toegangsbeperkingen en opslag van gegevens binnen de EU.
- Beveiliging van netwerkverbindingen via Transport Layer Security (TLS) technologie.
Wij werken zoveel mogelijk digitaal: fysieke documenten worden vernietigd met een shredder en digitale bestanden worden op een beveiligde manier bewaard.
Onderzoek klanttevredenheid
Om onze dienstverlening te evalueren en te verbeteren, voeren wij klanttevredenheidsonderzoeken uit. Hiervoor kunnen we klanten en/of gebruikers van onze website uitnodigen om een vragenlijst in te vullen en eventueel een vervolggesprek te voeren.
Voor dit onderzoek verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Naam
- Functie en organisatie
- E-mailadres
- Ingevulde antwoorden op de vragenlijst
Wil je jouw toestemming intrekken? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens onderaan deze pagina.
Rechten van betrokkenen
Jouw rechten met betrekking tot persoonsgegevens
Je hebt verschillende rechten met betrekking tot de verwerking van jouw persoonsgegevens:
- Recht op inzage: je kunt opvragen welke persoonsgegevens wij van jou verwerken.
- Recht op rectificatie: als je persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn, heb je het recht om deze te laten corrigeren of aanvullen.
- Recht om je toestemming in te trekken: je kunt op elk moment eenvoudig je toestemming voor gegevensverwerking intrekken.
- Recht van bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens.
- Recht op verwijdering: je kunt ons verzoeken om je persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht op gegevensoverdraagbaarheid: als het technisch mogelijk is, kun je verzoeken om jouw persoonsgegevens over te laten dragen naar een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: in bepaalde gevallen kun je ons vragen de verwerking van je persoonsgegevens (tijdelijk) te beperken, zodat we minder gegevens van je verwerken.
Wil je gebruikmaken van een van deze rechten, dan kunnen we je vragen om je te identificeren. Dit doen we om te bevestigen dat jij de rechtmatige eigenaar bent van de betreffende gegevens.
In principe verwerken wij je verzoek binnen één maand. Afhankelijk van de complexiteit of specifieke privacyrechten kan deze termijn met maximaal twee maanden worden verlengd. In dat geval stellen we je binnen de eerste maand op de hoogte.
Wil je een van je rechten uitoefenen? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens onderaan deze verklaring.
Cookies
Op onze website maken wij gebruik van cookies van zowel onszelf als van derde partijen. Cookies zijn kleine informatiebestandjes die bij een bezoek aan onze website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van je apparaat (zoals een tablet, smartphone of pc). Dit gebeurt via de webbrowser van je apparaat.
Wij en derde partijen gebruiken cookies voor de volgende doeleinden:
- Functionele en technische cookies: om de basisfunctionaliteiten van de website mogelijk te maken.
- Analytische cookies: om het gebruik van de website te analyseren en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.
- Marketingcookies: om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
Deze cookies verzamelen onder andere de volgende gegevens:
- IP-adres
- Cookie-ID
- Applicatie- en klikgedrag
- Referrer-URL
Bij je eerste bezoek aan onze website tonen wij een melding met uitleg over het gebruik van cookies. Indien vereist, vragen wij om jouw toestemming voordat we bepaalde cookies plaatsen.
In deze tabel vind je een overzicht van de cookies die wij gebruiken.
Cookie-instellingen aanpassen
- Cookies verwijderen
De meeste cookies hebben een beperkte geldigheidsduur. Zodra deze periode verloopt, worden de cookies automatisch van je apparaat verwijderd. Je hebt ook de mogelijkheid om cookies handmatig te verwijderen voordat ze verlopen. Hoe je dit doet, kun je terugvinden in de handleiding van je browser.
- In- en uitschakelen van cookies
In je webbrowser kun je instellen dat cookies alleen worden opgeslagen met jouw toestemming. Voor meer informatie hierover kun je de handleiding van je browser raadplegen. Houd er rekening mee dat sommige websites mogelijk niet optimaal functioneren als cookies zijn uitgeschakeld.
Vragen of klachten
Heb je vragen of wil je een klacht indienen over de verwerking van jouw persoonsgegevens? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens onderaan deze verklaring. Wij behandelen elke vraag en klacht zorgvuldig en houden je op de hoogte van de verdere afhandeling.
Ben je van mening dat wij je niet adequaat helpen? Dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wijzigingen
AVG-trainingen behoudt zich het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring te wijzigen. Eventuele aanpassingen worden op onze website gepubliceerd. We raden je daarom aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen, zodat je op de hoogte blijft van eventuele wijzigingen.
Contact
AVG-trainingen B.V.
Markerkant 13-64
1314 AN Almere
E-mail: info@avgtrainingen.nl
KvK: 75978369