Privacybewustwording vergroten binnen goededoelenorganisaties

Maak van privacybewustwording een prioriteit en bescherm jouw goededoelenorganisatie tegen cyberdreigingen. In een tijd waarin cyberdreigingen steeds geavanceerder worden, is het belangrijk om de privacybewustwording te vergroten bij medewerkers van goededoelenorganisaties. Een alomvattende privacybewustwordingsprogramma beschermt jouw organisatie tegen de toenemende cyberdreigingen van vandaag de dag. Voorkomen is beter dan genezen, zorg ervoor dat jouw medewerkers beschikken over aantoonbare kennis van de huidige wet- en regelgeving. Onze e-learning Security Awareness Goede doelen is laagdrempelig en is speciaal ontwikkeld voor goededoelenorganisaties. Zo bescherm je het kostbare vertrouwen dat je van donateurs krijgt.

Een effectief privacybewustwordingsprogramma voor Goede doelen dat werkt

Een effectief programma van privacybewustwording is erg belangrijk om de totale veiligheid van je goededoelenorganisatie te waarborgen. Het vergroten van de privacybewustwording van medewerkers omtrent privacy, informatiebeveiliging, phishing en andere cyberdreigingen is niet langer een optionele extra, maar een absolute noodzaak. Een goede veiligheidscultuur binnen je organisatie is de sleutel tot het beschermen van waardevolle bedrijfsinformatie, het voorkomen van datalekken, het minimaliseren van vervelende incidenten.

Investeren in privacybewustwordingsprogramma ‘Goede doelen’ resulteert in:

  1. Verminderen van datalekken door menselijke fouten

Datalekken komen steeds vaker voor. Het grootste deel van de datalekken is te wijten menselijke fouten, zoals het versturen van persoonsgegevens naar onbevoegden, klikken op ‘links’ in phishingmails of het gebruik van zwakke wachtwoorden. Een effectief privacybewustwordingsprogramma stelt medewerkers in staat om deze veelvoorkomende privacyrisico’s te herkennen en te vermijden. Hierdoor wordt de kans op een succesvolle aanval aanzienlijk verkleind binnen goedeoelenorganisaties.

  1. Veiligheidscultuur versterken

Het vergroten van de privacubewustwording binnen goededoelenorganisaties helpt niet alleen om menselijke fouten te verminderen, maar versterkt ook de effectiviteit van beveiligingsmaatregelen die worden genomen. Wanneer medewerkers van Goede doelen zich bewust zijn van de privacyrisico’s en cyberbedreigingen, zijn ze beter in staat om verdachte activiteiten op te merken en te melden. Dit stelt de organisatie in staat om vroegtijdig te handelen en mogelijke cyberaanvallen te stoppen.

  1. Vertrouwen van donateurs vergroten

Goededoelenorganisaties zijn afhankelijk van fondsen voor hun inkomsten. Een goede reputatie is dus van essentieel belang. Fondsenwerving is ontzettend belangrijk voor het werven van nieuwe leden of donateurs. Een cyberaanval kan niet alleen financiële schade veroorzaken, maar ook de reputatie van de organisatie ernstig schaden. Donateurs vertrouwen erop dat hun gegevens veilig worden bewaard. Door privacybewustwording te vergroten en een cultuur van veiligheid te creëren, behoud je het vertrouwen van donateurs en bescherm je de organisatiereputatie.

Hoe te beginnen met het opzetten van een privacybewustwordingsprogramma ‘Goede doelen

Ben je klaar om de privacybewustwording binnen jullie organisatie te vergroten? Bij AVG-trainingen ondersteunen we organisaties bij het opzetten van een effectief en praktisch programma dat is afgestemd op de specifieke behoeften van goededoelenorganisatie. Via ons platform trainen we medewerkers.

Wil je meer weten over ons programma of over onze e-learning ‘Security awareness Goede doelen’?

Vraag dan vrijblijvend een demo aan of neem contact met ons op voor advies en meer informatie.

Lees meer over Privacy365 Goede doelen.

Deel dit artikel via:

Gerelateerde artikelen